lördag 8 april 2023

Pallkragar 2023 - en tidig planering

Förra året blev det inte någon höstplantering och pallkragarna skötte jag relativt illa. I år hoppas jag på ett bättre år både när det gäller ork och vilja. 

Sparrisen ser jag fram emot att äta i år och jordärtskockorna tog sig till sist förra året, så det hoppas jag att de gör igen. Några jordgubbar fick jag aldrig planterat förra året, men i år hoppas jag på det och i sista pallkragen - som inte ens kom upp förra året tänker jag antingen potatis eller tomater. Det har jag inte bestämt mig för än. 

Potatis blir det oavsett. Sorten Princess är inköpt och står i fönstret och väntar på att gro. På baksidan har jag inte bestämt mig vad det blir än, annat än jordgubbarna som ju har ett par år kvar att gro. 

Framsidan: 

 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pallkragar 2023 - en tidig planering

Förra året blev det inte någon höstplantering och pallkragarna skötte jag relativt illa. I år hoppas jag på ett bättre år både när det gälle...