måndag 19 juli 2021

Pallkage på väg


Idag målar vi, en pallkrage och en ram till ett blivande myggnät till sovrumsfönstret. Det senare är välbehövligt, jag har tappat räkningen på hur många myggbett jag har just nu (mer än 15, det var där jag tappade räkningen), och det trots att jag smörjer in mig i djungelolja var kväll. Sambon däremot har väl ett eller två... så blir det när man ligger brevid en myggfångare som mig. Skönt för honom i alla fall (surt sa räven om rönbären). 

Både myggram och pallkragar målas i samma grå nyans som husgaveln, så blir det enhetligt grått. Den här pallkragen ska upp ovanpå en äldre enkel pallkrage där jag hade jordgubbar tidigare. Den är för låg idag, vilket begränsar vad jag kan plantera så nu blir den dubbel som de flesta andra (jag kommer att ha en enkel kvar efter detta). 

Vi får se vad som planteras i just den här, men en bra gissning är att den blir hem till vitlök i höst. Först ska den upp, sen får vi se. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pallkragar 2023 - en tidig planering

Förra året blev det inte någon höstplantering och pallkragarna skötte jag relativt illa. I år hoppas jag på ett bättre år både när det gälle...