måndag 11 maj 2020

Recept med rabarber

Årets första rabarberpaj är något alldeles speciellt. Krispig, mjuk, syrlig och söt på samma gång, med massor av vaniljsås till. Mums. Men det finns ju mer än bara paj man kan göra med rabarber. I mina barndomsminnen finns mormors rabarberkräm med iskall mjölk. En favorit jag aldrig fick för mycket av. Min egen kräm är bra, men den lever inte upp till mina minnen. Om det är receptets fel eller minnena låter jag vara osagt.

Här följer länkar till några av mina favoritrecept med rabarber. Inte bara sötsaker, rabarber kan man även ha i mat. Bland annat är jag sugen på att testa rabarberchutney i år, men det receptet får vänta tills jag har ett bra recept. Men tills dess håll till godo med dessa fantastiskt goda rätter:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pallkragar 2023 - en tidig planering

Förra året blev det inte någon höstplantering och pallkragarna skötte jag relativt illa. I år hoppas jag på ett bättre år både när det gälle...