tisdag 12 maj 2020

Vädrets överraskningar


Så här såg det ut på verandan när jag kom upp i morse. För de som lever längre upp i landet kanske det inte är en överraskning med hagel en bit in i maj, men här i södra Skåne hör det ändå till ovanligheterna. Även om SMHI varnat för kallare väder, var is på vattnet i vattenkannan och hagel på möblerna inte riktigt vad jag hade väntat mig.





Nu återstår det att se hur växterna överlevt haglet. De flesta verkade inte bekymrade, men tomaten kan oavsett vad inte må bra av så kalla temperaturer.








Även syrenen och pionen nickade betänkligt nu på morgonen, jag hoppas att de hämtar sig med lite sol och värme (nåja) under dagen.






Lammöronen verkar i alla fall obekymrade där de växer under Pionen. Men sen verkar de obekymrade om det mesta så länge som de får sol.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pallkragar 2023 - en tidig planering

Förra året blev det inte någon höstplantering och pallkragarna skötte jag relativt illa. I år hoppas jag på ett bättre år både när det gälle...